Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tramvajová síť nového územního plánu města Brna
Grishchuk, Dmitrii ; Seitl, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navrhováním linek a jejich provozních parametrů pro tramvajovou síť Brna v souladu s vedením tratí, se kterým počítá připravovaný územní plán města. V práci se hodnotí provozní i investiční náklady spojené s fungováním a rozšířením tramvajového systému. Zjišťují se počty obyvatel a pracovních míst spadajících do 300metrových zón kolem zastávek tramvají. Vypočtené hodnoty se porovnávají se stávajícím stavem. Na základě výsledků se doporučuje vhodná skladba vozového parku a pořadí výstavby nových úseků. Jsou navržena další opatření pro zlepšení pokrytí území Brna tramvajovým systémem, zejména budování tratí do jiných hustě osídlených oblastí a organizace vybraných přestupních bodů.
Dům krátké cesty v Brně
Kejdová, Veronika ; Zadražilová, Miroslava (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Lokalita se nachází v Brně, na okraji městské části Brno – střed. Území je vymezeno ze severu ulicí Zderadovou, v západní části se nachází ulice Masná, z jižní strany území uzavírá ulice Hladíkova a z východu nábřeží řeky Svitavy. Stavba nabývá sedm nadzemních podlaží (obchody a služby, administrativa, bydlení) a dvě podzemní podlaží (podzemní garáže). Řešení návrhu se odvíjí od prolnutí většího množství různých funkcí na relativně malé zastavěné ploše, což představuje značný počet pracovních příležitostí a zkrácení docházkových vzdáleností do práce. Vzniká proto kompaktní objekt, který je rozdělen dvěma pravoúhlými přímkami, vytvářející kříž, na čtyři menší hmoty, které jsou propojeny v úrovni 1.NP a 2.NP pasáží. Rozdělení hmoty přímkami navazuje na významné pěší trasy a dochází tak ke zlepšení průchodnosti územím. Dále jsou jednotlivé hmoty perforovány čtvercovými průřezy o rozměru cca 6,5 x 6,5 x X m, a to jak v horizontálním směru vždy v celé hloubce daného kvádru, vznikají tak plochy pro kryté terasy, tak ve směru vertikálním – v tomto případě je perforace ukončena v různých podlažích dle potřeby, vznikají tak menší átria. Jednotlivé bloky jsou v úrovni 4.NP propojeny pěšími lávkami. V úrovni 5.NP vzniká díky perforaci hmoty v centrální části střešní terasa vytvářející poloveřejný prostor sloužící k relaxaci a odpočinku.
Dům krátké cesty v Brně
Uhrová, Veronika ; Urbášková,, Hana (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce byl návrh nové městské struktury, umístěné ve stávající zástavbě na nábřeží řeky Svitavy při ulici Zvonařka v blízkosti centra města Brna. Můj návrh vtiskl stávajícímu území městský charakter a doplnil jej o chybějící blokovou zástavbu. Tato lokalita se má stát atraktivním územím pro široké okolí, které nabídne nové pracovních míst v oblasti služeb, administrativy, vzdělávání, zdravotnictví a řadu bytových jednotek pro různé sociální skupiny. Navržený polyfunkční objekt plně využívá parcelu v intravilánu města a je řešen jako soběstačný, snižuje nároky na dopravu a kumuluje více rozličných funkcí do jednoho místa. Urbanisticky navazuje na okolní městskou zástavbu. Západní průčelí objektu respektuje stávající uliční čáru ulice Masná a svojí výškou zapadá mezi okolní budovy. Při tvarování hmoty bylo využito některých prostorových principů vytváření struktury, a to: multiplicita, poréznost a konektivita.
Tramvajová síť nového územního plánu města Brna
Grishchuk, Dmitrii ; Seitl, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navrhováním linek a jejich provozních parametrů pro tramvajovou síť Brna v souladu s vedením tratí, se kterým počítá připravovaný územní plán města. V práci se hodnotí provozní i investiční náklady spojené s fungováním a rozšířením tramvajového systému. Zjišťují se počty obyvatel a pracovních míst spadajících do 300metrových zón kolem zastávek tramvají. Vypočtené hodnoty se porovnávají se stávajícím stavem. Na základě výsledků se doporučuje vhodná skladba vozového parku a pořadí výstavby nových úseků. Jsou navržena další opatření pro zlepšení pokrytí území Brna tramvajovým systémem, zejména budování tratí do jiných hustě osídlených oblastí a organizace vybraných přestupních bodů.
Postoje české veřejnosti ke svému zaměstnání – červenec 2020
Spurný, Martin
V červencovém šetření se CVVM více zaměřilo na téma zaměstnanosti a nezaměstnanosti. Všem pracujícím jsme pokládali otázky týkající se spokojenosti se zaměstnáním, vnímání atmosféry na pracovišti a subjektivního hodnocení přiměřenosti výše příjmu. Dále bylo zjišťováno, jaký podíl pracujících momentálně uvažuje o změně zaměstnání a za jak pravděpodobnou je pokládána možnost ztráty práce.
Postoje české veřejnosti ke svému zaměstnání – červen 2019
Spurný, Martin
V červnovém šetření se CVVM více zaměřilo na téma zaměstnanosti a nezaměstnanosti. Všem pracujícím jsme pokládali otázky týkající se spokojenosti se zaměstnáním, vnímání atmosféry na pracovišti a subjektivního hodnocení přiměřenosti výše příjmu. Dále bylo zjišťováno, jaký podíl pracujících momentálně uvažuje o změně zaměstnání a za jak pravděpodobnou je pokládána možnost ztráty práce.
Dům krátké cesty v Brně
Uhrová, Veronika ; Urbášková,, Hana (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce byl návrh nové městské struktury, umístěné ve stávající zástavbě na nábřeží řeky Svitavy při ulici Zvonařka v blízkosti centra města Brna. Můj návrh vtiskl stávajícímu území městský charakter a doplnil jej o chybějící blokovou zástavbu. Tato lokalita se má stát atraktivním územím pro široké okolí, které nabídne nové pracovních míst v oblasti služeb, administrativy, vzdělávání, zdravotnictví a řadu bytových jednotek pro různé sociální skupiny. Navržený polyfunkční objekt plně využívá parcelu v intravilánu města a je řešen jako soběstačný, snižuje nároky na dopravu a kumuluje více rozličných funkcí do jednoho místa. Urbanisticky navazuje na okolní městskou zástavbu. Západní průčelí objektu respektuje stávající uliční čáru ulice Masná a svojí výškou zapadá mezi okolní budovy. Při tvarování hmoty bylo využito některých prostorových principů vytváření struktury, a to: multiplicita, poréznost a konektivita.
Analýza debaty o výstavbě ropovodu Keystone XL
Chaloupková, Barbora ; Fiřtová, Magdalena (vedoucí práce) ; Svoboda, Karel (oponent)
Tato práce se zabývá mediální debatou, jež byla vedena o možné výstavbě ropovodu Keystone XL. V roce 2008 požádala kanadská společnost TransCanada o povolení pro projekt výstavby ropovodu Keystone XL. Jelikož by ropovod překračoval mezinárodní hranici USA, bylo nutné získat svolení amerického ministerstva zahraničí. V roce 2015 jej nakonec administrativa Baracka Obamy neudělila. Práce zkoumá mediální debatu tak, jak byla vedena ve dvou předních amerických denících The Washington Post a The New York Times. Zvolenou metodologií je obsahová analýza, zkoumanou jednotkou článek z jednoho z deníků publikovaný v letech 2008-2015 obsahující heslo "Keystone XL" ve svém titulku. Na získaná data je aplikována teorie rámcování. Cílem práce je identifikovat hlavní mediální rámce včetně dominantních argumentů, které jednotlivé rámce tvořily. V první části práce je nejprve představen kontext celé debaty včetně jejího politicko-legislativního vývoje; dále práce definuje svá metodologická a teoretická východiska. Druhá polovina práce se zabývá již konkrétními výsledky provedené obsahové analýzy, nejprve v obecné rovině, poté práce rozebírá tři rámce, které byly identifikovány jako nejdůležitější - Rámec životní prostředí, Rámec energetická bezpečnost a Rámec ekonomika. Každý rámec je zasazen do kontextu dalších...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.